Vallakyrkan är vackert belägen i Kanadaskogen med gångavstånd till centrum.

Hej!
Jag heter Ulf Sveningson och är församlingens pastor sedan 2013. Tänk vad tiden går. Är en smålänning från Anderstorp som trivs gott i Degerfors. Mina intressen är bland annat sport, historia och att odla lite grönsaker i trädgården, bland rådjur och älgar.

Vallakyrkan är en kyrka som välkomnar dig!
Vallakyrkan och Vallakyrkans Ungdom (tidigare SMU) består av människor i olika åldrar och med olika intressen. Vi är en öppen och levande kyrka dit man alltid känner sig välkommen! Vi är en församling med Jesus Kristus i centrum. Vi möts till gudstjänster, och samlingar och gemenskap under både helg och vardag. Vår kyrka ligger på Herrgårdsgatan 4 i Degerfors, bara ett inkast från fotbollsplanen, Stora Valla.

Om du vill läsa om tidigare arrangemang som varit i Vallakyrkan; Klicka här.

Om du klickar på HISTORIK-knappen så kan du läsa om församlingens,Vallakyrkans och Kvarnbergs historia.